fredag 26 mars 2010

Våren är här!
Nej, titta inte ut genom fönstret, lita på mig när jag säger att våren är här! Det är åtminstone plusgrader, och även om snön aldrig verkar ta slut så tittar asfalten fram här och var.

Hos oss på Teaterpärlan är det redan sommar. Midsommar, till och med. Vi planerar, funderar och repeterar inför premiären av sommarens föreställning; "En midsommarnattsmardröm".

Denna gång har vi inte köpt något manus, inte heller har vi stulit det, utan det är en av medlemmarna i ensembeln som skrivit (och slitit sitt hår, kan jag garantera) ett manus speciellt för Teaterpärlan. Det är en komedi med många förvecklingar, och den utspelar sig i Söderbärke i midsommartid. Jag vill inte avslöja mer i skrivande stund, men jag lovar att uppdatera med bilder från repetitionerna snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...