måndag 26 april 2010

repetitionsbilder, på riktigt

Den här gången lyckades jag faktiskt knäppa bilder och inte sulla bort dem!

Vi har nu börjat repetera i Folkets Hus, men än så länge är det mest genomläsning av manus som gäller. Det är ju en ganska speciell situation eftersom manuset inte ens är färdigt, och bortsett från att slutet saknas helt förändras de delar som redan är färdigskrivna. Men nu har jag lovat att ha det helt klart till nästa repetition i morgon.

Totta och Curre är seriösa. Lägg märke till överstrykningspennan i Curres hand. De tar det här på allvar...

...och det är ju mer än vad man kan säga om vissa andra. En del halvligger på golvet, balanserandes på skinkorna för att få till en bra bild (vilket är vad Sara precis upptäcker)...

...och en del kan inte låta bli att posera. Ingen kommentar, typ. ;)




Gunhild satt i solen och värmde sig, då blir man svårfångad på bild. I alla fall med min kamera.

Vanlitvis brukar vi sitta på scenen och repetera, även om det gäller genomläsning av manus, men nu sitter vi på golvet. Vad betyder det? En ledtråd; vi har tänkt komma publiken riktigt nära under den här föreställningen.

1 kommentar:

  1. Hahaha, jösses, kolla min kropp. Jag har aldrig varit så krokig nån gång tror jag.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...