onsdag 26 maj 2010

onsdagsfilosoferande

Ibland, om man är sån där som jag, så kan man ju fundera över det här med arbeten, samhälle och nedskärningar. Och så kan man, i alla fall om man är sån där som jag, komma fram till att det inte är meningen att allting ska alstra pengar. Är det verkligen meningen att det ska gå att tjäna pengar på t ex barnomsorg, äldreomsorg, hälsovård? För jag kan tänka mig att det är bättre att det liksom går plus minus noll. Inte plus för att fylla någons bankbok någonstans.

En onsdagsfundering med anledning av regissörsbyte. Vår reggisör Leo har haft fullt upp, så det har till största delen varit co-director Totta som styrt och ställt, och nu med två sjukskrivningar på Leos jobb (men inga vikarier) tvingas han jobba så pass att han inte längre kan hänga med oss.

Men inte hänger vi läpp för det. Vi har ju Totta! Det här blir, om jag förstått saken rätt, hennes regidebut på Teaterpärlan, där hon går från regiassistent till att helt själv regissera sommarens föreställning. Heja Totta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...