lördag 26 juni 2010

När Teaterpärlan firade midsommar, på "riktigt"

Det bestämdes hastigt och lustigt igår att Teaterpärlans ensemble skulle engagera sig i flygbladsutdelning under midsommarfirandet i Söderbärke. Mycket passande, med tanke på att vår nya föreställning utspelar sig i just midsommartid.

Men för att synas bland alla människor räknade Sara ut att vi måste hitta på något annorlunda än bara fina midsommarkläder. Hon föreslog den typiska turistoutfiten. Dessvärre hade varken Patrik eller jag några pinsamma turistkläder (enligt oss själva då...) så vi fick hitta på något annat. Vi bytte kön.
Patrik hävdade dock att människor blev mer skrämda än nyfikna av hans outfit.
"När jag kom själv var det ingen som tog flygblad".
Jag förstår inte varför, jag tycker han var skitsnygg.

Jag blev ryckt i mustachen, men bara en gång.

Här är hela gänget. Tre turister, en misslyckad transvestit, en riktig liten pärla (som sig själv) och så jag som håller i kameran då.
Flygbladsutdelningen gick faktiskt bra, bättre än i Ludvika (när vi delade flygblad på marknaden), och vi hoppas att fler människor vill komma på teatern nu när de fått upp ögonen för oss. :)
Jag vet att Sara knäppte massor med kort, så det kommer kanske, förhoppningsvis upp fler bilder från midsommarens flygbladsutdelning.

1 kommentar:

  1. HAHAHA, jag går verkligen in i rollen som äkta man. -En hand på frugan och en på ongen! Haha

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...