onsdag 23 juni 2010

ojsan!

Nu var det längesedan det blev något uppdaterat här.

Repetitionerna fortskrider och kulisserna börjar komma på plats. Eller inte riktigt på plats eftersom vi måste flytta undan dem efter varje övning, men de börjar ta form i alla fall.

Jag har många gånger tänkt (och förhoppningsvis även sagt) att jag är imponerad över de andras skådespelartalanger, alla är så bra på att hitta just rätt sätt att vara på, som passar till varje karaktär. Men den här gången vill jag ta tillfället i akt och belysa våra två nyaste talanger.

De är egentligen inga nykomlingar, för Nina har ju tidigare medverkat som scenograf/kostymör/sminkös. Och vid de flesta föreställningarna har Andreas, som ju är Tottas karl, varit med och assisterat. Men de har inte spelat teater med oss tidigare, och jag tycker det är märkligt hur de INTE kan ha varit med tidigare.

De är båda jättebra! De har verkligen lyckats hitta de där speciella karaktärsdragen hos sina roller, och spelar så lätt och ledigt. Ni får aldrig lämna oss! Hör ni det?

Vidare finns det en hel del reklam ute i byn nu, det är Sara och hennes karl Adam som varit duktiga. Men det tänkte jag låta Sara skriva om själv. :)

Olé!

1 kommentar:

  1. Yeah mama! Update i eftermiddag! Bildbevis på flygbladsutdelningen och affischuppsättningen finns!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...