måndag 2 juli 2012

Sminkrep

Igår inledde vi den sista intensiva perioden av repetitioner, och för första gången provade vi att repa med alla sminkningarna. Hittills har vi hållt det lite hemligt, vad den här musikalen vi gör handlar om. Och kanske har det inte känts så väldigt märkvärdigt heller. Förrän igår.

Igår, när jag satt i logen och väntade på att skådisarna skulle ramla ner en efter en så jag kkunde sminka dem, så slog det mig verkligen med full kraft: vår föreställning innehåller ZOMBIES! Hur vågar vi? Tänk om ingen tycker det är roligt?

Nåväl, jag knäppte lite bilder från repet igår, och jag tänkte bjuda på dem här.
Det förekommer en scen där det ska bli blodigt. Vår plan fungerade inte, utan allt blod hamnade på regissören som inte längre kan två sina händer från det här projektet. ;)

Det här märkliga zombiefo... jag menar det här fina teaterfolket från Ludvika känner vi igen från förra året, inte sant?

Demonregissörer i all ära. Zombieregissörer är ju det som gäller nu, 2012.

Är det någon som kan gissa vilken låt det här gänget dansar till? Alla 80-talister bör veta.

Nu är det snart dags för repetition igen, den här gången med vår älskade musikpedagog som ska hjälpa till med själva musikalnumren. Och jag hinner inte blogga mer, för jag måste koka ihop två satser blod innan jag åker. Ha det fint!
/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...